Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajut destinat a fomentar i impulsar la competitivitat dels sectors productius empresarials de les Illes Balears (2024)

L'objecte d'aquesta convocatòria és aprovar la concessió d'ajuts destinats als Centres de Desenvolupament Industrial Balear dins l'àmbit territorial de les Illes Balears i té com a objectiu incentivar la consolidació d'aquestes entitats i dels projectes col·laboratius que desenvolupen.

Són susceptibles de subvenció les actuacions d'inversió per a la implantació en centres productius ja existents i situats a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Es consideren subvencionables les inversions instal·lades, en funcionament, facturades i pagades en el període comprès entre l'1 de novembre de 2022 i el 31 d'octubre de 2024, ambdós inclosos.

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes. Aquest termini començarà el desè dia natural comptador des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Codi SIA

3110132

Persones destinatàries

Són beneficiaris d'aquests ajuts els Centres de Desenvolupament Industrial Balear del sector industrial que estiguin establerts físicament a les Illes Balears, que hi tinguin el domicili fiscal i que desenvolupin les seves accions en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, les activitats dels quals coincideixin amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

En queden excloses com a beneficiàries:

a) Les societats públiques i entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la seva participació sigui majoritària.

b) Les entitats que no tenguin seu a les Illes Balears.

c) Les Agrupacions Empresarials Innovadores d'acord amb el Decret 83/2023, de 20 d'octubre.

Termini per a resoldre i notificar

El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de tres mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

FASE I: Tràmit telemàtic de sol·licitud de l'ajut

Requisits

Segons la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria per concedir ajuts destinats a fomentar i impulsar la competitivitat dels sectors productius empresarials, adreçats als Centres de Desenvolupament Industrial Balear per a l'any 2024

Documentació a presentar

Segons Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova l'ajut per a l'any 2024.

Models:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és de dia 29 de juliol de 2024 fins al 9 de setembre de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial

C/ del Bastió d'en Sanoguera, 2. Tel.: 971176570

(subvencions@dgindust.caib.es)

X

FASE II: Sol·licitud pagament de l'ajut

Requisits

L'activitat subvencionada s'ha d'entendre justificada amb l'acreditació de la seva realització efectiva i el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit.

Documentació a presentar

Segons la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'aprova la convocatòria per concedir ajuts destinats a fomentar i impulsar la competitivitat dels sectors productius empresarials, adreçats als Centres de Desenvolupament Industrial Balear per a l'any 2024.

Models:

Termini màxim

La data màxima de justificació dels ajuts és la indicada a la Resolució de la convocatòria segons la línia d'ajuts seleccionada.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial

C/ del Bastió d'en Sanoguera, 2. Tel.: 971176570

(subvencions@dgindust.caib.es)

X

Tràmit per a esmena d'errors o aportació de documentació complementària

Requisits

Tràmit d'esmena d'errors / d'aportació d'altre documentació complementària a les sol·licituds d'ajuts a la modernització de l'activitat industrial

Documentació a presentar

Termini màxim

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial

C/ del Bastió d'en Sanoguera, 2. Tel.: 971176570

(subvencions@dgindust.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar