Requisits
Les subvencions s'hauran de sol·licitar per activitats directament relacionades amb els objectius de la present convocatòria mitjançant els següents conceptes:
· Serveis de valoració dels esportistes: controls tècnics, valoracions funcionals, reconeixements mèdics, informes tècnics, altres proves científiques.
· Serveis als entrenaments: planificació i elaboració, serveis tècnics esportius als entrenaments i concentracions, actuacions dirigides a oferir als esportistes entrenaments de qualitat (visites de tècnics de reconegut prestigi) , serveis mèdics i complementaris (fisioterapeutes, psicòleg, etc.) als entrenaments.
· Serveis a les competicions: serveis tècnics esportius a les competicions, serveis mèdics i complementaris a les competicions.
Se subvencionen les despeses següents, derivades dels programes esportius, i pagades efectivament en el període compres entre:
· Línia A (seguiment i tecnificació esports individuals): 1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.
· Línia B (seleccions autonòmiques esports col·lectius) : 1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.
Retribucions netes del personal tècnic esportiu i personal sanitari al servei dels perceptors de les subvencions, per raó del treball realitzat, d'entre les activitats i serveis previstos al punt 5.1.
S'acceptaran únicament:
a) Llicenciats en ciències de l'activitat física i l'esport (CAFE), inscrit com a exercent al COLEF de les Illes Balears
b) Tècnics amb el títol de Tècnic Esportiu o Tècnic Esportiu Superior en la corresponent modalitat o especialitat esportiva.
c) Entrenadors amb formació federativa de nivell II o III en la modalitat o especialitat esportiva corresponent.
d) Experts professionals acreditats per les federacions esportives en la modalitat o especialitat esportiva corresponent.
e) Metges, infermers, fisioterapeutes, podòlegs i psicòlegs, inscrits al seu corresponent Col·legi Professional com a exercent.
No es poden justificar les indemnitzacions per acomiadament, incloses les pactades.
Treballs, activitats o serveis previstos a l'apartat 5.1, realitzats per empreses externes o professionals independents. Amb efectes informatius, caldrà adjuntar, a la factura i el rebut, una còpia del conveni o contracte o full d'encàrrec professional.
L'activitat subvencionada ha d'ésser portada a terme per l'entitat beneficiaria de la subvenció. S'entén que un beneficiari subcontracta quan concerta amb tercers l'execució total o parcial de l'activitat que constitueix l'objecte de la subvenció. Queda fora d'aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.
En la subcontractació de les actuacions subvencionades caldrà tenir en compte el següent:
a) La mateixa entitat no pot tenir la condició de beneficiària i de subcontractada en actuacions de la mateixa convocatòria.
b) EI contingut de la prestació que se subcontracta ha d'estar perfectament identificat en relació amb el projecte o activitat.
c) El beneficiari haurà de facilitar informació sobre l'adequació dels preus del mercat en els casos que li sigui requerida.
Documentació a presentar
El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.
Documentació que s'ha d'aportar:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
c) Declaració responsable de complir les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 17 de l'Ordre de Bases, com també les que s'estableixen a la convocatòria.
d) Declaració responsable de no tenir vigent cap sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, cap sanció ferma per dopatge, ni cap sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge.
e) Declaració responsable de tots els ajuts i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionada amb la sol·licitud.
f) Donat el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
g) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.
h) Acreditació de no haver estat sancionades, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, en els tres últims anys, per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Real Decret Legislatiu 5/2000 , d'4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, segons l'article 42 b) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball en Illes Balears.
i) Declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, segons l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
j) Pressupost d'ingressos i despeses del projecte del programa esportiu, incloent només les despeses subvencionables.
k Document del programa de seguiment, tecnificació esportiva o selecció autonòmica d'acord amb les especificacions establertes en els següents annexos:
· Annex 3: programes de seguiment esportiu esports individuals.
· Annex 4: programes de tecnificació esportiva esports individuals.
· Annex 5: seleccions autonòmiques esports col·lectius.
l) Documents justificatius que certifiquin la formació del personal tècnic esportiu contractat:
· Còpia compulsada del títol o certificat que acrediti la formació requerida.
· Còpia compulsada del contracte de treball.
· Certificat negatiu de delictes sexuals, tal com estableix l'article 1.8 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.
m) Només en cas de sol·licitud de programes de seguiment o tecnificació (línia A): còpia dels convenis o acords signats amb els clubs que col·laboren en el programa. Per a que el programa sigui acceptat s'hauran de certificar un mínim de dos convenis o col·laboracions.
n) Només en cas de sol·licitud d'ajut per a seleccions autonòmiques (línia B): en cas d'haver participat al Campionat d'Espanya de seleccions autonòmiques de l'any 2023, classificació final del campionat per a cada selecció presentada.
En relació amb la documentació requerida a l'apartat f) del punt anterior i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.
L'òrgan instructor ha d'aportar d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.
L'òrgan instructor comprovarà d'ofici la constitució i la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les federacions esportives de les Illes Balears, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.
Així mateix, l'òrgan instructor comprovarà d'ofici l'anotació en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears de les delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles, com també l'acreditació de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.
En cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.
L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.
La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a l'entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de l'entitat beneficiària de la respectiva obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears mitjançant el tràmit telemàtic que estarà a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració Esportiva
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
(aamengual@esports.caib.es)
Observacions
Heu d’adjuntar els models específics que consten a dalt degudament emplenats i signats.